Najważniejsze działy pomoc w Matterhorn:

Polityka zwrotów towarów w Mattehorn

Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzają nas Państwo, współpracując z hurtownią Matterhorn. Naszym priorytetem jest satysfakcja naszych klientów, dlatego oferujemy możliwość zwrotu produktów dla wybranych marek. Zanim przystąpicie Państwo do dokonania zwrotu, serdecznie zachęcamy do dokładnego zapoznania się z naszą polityką zwrotów.
Należy pamiętać, że usługa zwrotów jest dostępna wyłącznie dla określonych marek i musi być aktywowana na Państwa koncie klienta. Prosimy o upewnienie się, że warunki zwrotów zostały spełnione, aby proces ten przebiegł sprawnie i bezproblemowo. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w pełnej wersji naszej polityki zwrotów.

Chcesz mieć możliwość zwracania produktów? Przeczytaj uważnie poniższe zasady.

Zasady zwrotów towarów w Matterhorn

Zwroty towarów

Nowa Usługa Zwrotów w Matterhorn

W Matterhorn oferujemy możliwość zwrotów dla wybranych marek, jako dodatkowo płatną usługę. Lista marek, dla których dostępne są zwroty, oraz szczegółowe warunki zwrotów są widoczne poniżej. Aby skorzystać z tej usługi, musimy ją aktywować na Twoim koncie. Po aktywacji będziesz mógł zwracać produkty zamówione w Matterhorn od dnia włączenia usługi.

Zwroty należy kierowa na adres:
Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Warunki zwrotów dla poszczególnych marek

Marka Czas na zwrot Opłata za zwrot 1 szt. towaru Płatność z góry podczas zakupu
Ava 45 days 0,00 pln 6%
Gaia 45 days 0,00 pln 6%
Madora 45 days 0,00 pln 6%
DKaren 45 days 0,00 pln 6%
Wolbar 45 days 0,00 pln 6%
Obsessive 45 days 0,00 pln 6%
Livia Corsetti Fashion 45 days 0,00 pln 6%
Irall 45 days 0,00 pln 6%
Eldar 45 days 0,00 pln 6%
Etna 45 days 0,00 pln 6%
Lorin 45 days 0,00 pln 6%
Anais 45 days 0,00 pln 6%
Nife 30 days 8,90 pln 0%
Nipplex 45 days 0,00 pln 6%
Julimex 45 days 0,00 pln 6%
Figl 90 days 4,90 pln 0%
L&L collection 45 days 0,00 pln 6%
Marko 45 days 0,00 pln 6%
Gorsenia Lingerie 45 days 0,00 pln 6%
IVON 30 days 4,90 pln 0%
awama 60 days 11,90 pln 0%
Babell 45 days 0,00 pln 6%
Babella 45 days 0,00 pln 6%
Donna 45 days 0,00 pln 6%
Esotiq 45 days 0,00 pln 6%
Henderson 45 days 0,00 pln 6%
Moe 60 days 9,90 pln 0%
Cornette 45 days 0,00 pln 6%
Katrus 90 days 4,90 pln 0%
Rue Paris 45 days 14,90 pln 0%
Kamea 45 days 0,00 pln 6%
Infinite You 60 days 11,90 pln 0%
M-Max 45 days 0,00 pln 6%
Ewlon 45 days 0,00 pln 6%
Demi Saison 45 days 0,00 pln 6%
Inello 60 days 4,90 pln 0%
Gabidar 45 days 0,00 pln 6%
Angels Never Sin 45 days 0,00 pln 6%
Numoco 45 days 12,90 pln 0%
Sensis 45 days 0,00 pln 6%
Ewana 45 days 0,00 pln 6%
Venaton 90 days 4,90 pln 0%
Dorota 45 days 0,00 pln 6%
PeeKaBoo 30 days 4,90 pln 0%
BeWear 90 days 9,90 pln 0%
Taro 45 days 0,00 pln 6%
Julimex Lingerie 45 days 0,00 pln 6%
Art of polo 45 days 0,00 pln 6%
De Lafense 45 days 0,00 pln 6%
Dorota 45 days 0,00 pln 6%
Stylove 90 days 9,90 pln 0%
Lenitif 90 days 4,90 pln 0%
Julimex Shapewear 45 days 0,00 pln 6%
BE Knit 90 days 9,90 pln 0%
Aruelle 45 days 0,00 pln 6%
Atlantic 45 days 0,00 pln 6%
Makover 90 days 9,90 pln 0%
Alpha Male 45 days 0,00 pln 6%
Merribel 45 days 0,00 pln 6%
Lapinee 45 days 0,00 pln 6%
Vittoria Ventini 45 days 0,00 pln 6%
Momenti Per Me 45 days 0,00 pln 6%
Och Bella 45 days 14,90 pln 0%
Relevance 45 days 14,90 pln 0%
By Sally Fashion 45 days 14,90 pln 0%
Italy Moda 45 days 14,90 pln 0%
Ex Moda 45 days 14,90 pln 0%
NM 45 days 14,90 pln 0%
Yups 45 days 14,90 pln 0%
Numero 45 days 14,90 pln 0%
Lakerta 45 days 14,90 pln 0%
Rue Paris 45 days 14,90 pln 0%
AT 45 days 14,90 pln 0%
Pole&Pole 45 days 14,90 pln 0%
Fame 45 days 14,90 pln 0%
BFG 45 days 14,90 pln 0%
Sublevel 45 days 14,90 pln 0%
Fancy 45 days 14,90 pln 0%
Xsapienza 45 days 14,90 pln 0%
Stitch&Soul 45 days 14,90 pln 0%
T!SSI 45 days 0,00 pln 6%
EM 45 days 14,90 pln 0%
MBM 45 days 14,90 pln 0%
Steven 45 days 0,00 pln 6%
Coco Angelo 45 days 14,90 pln 0%
Factory Price 45 days 14,90 pln 0%
Badu 45 days 14,90 pln 0%
Calben 45 days 14,90 pln 0%
PRIMO 30 days 4,90 pln 0%
Badustore 45 days 14,90 pln 0%
Cana 45 days 0,00 pln 6%
Bella Misteria 45 days 0,00 pln 6%
Ax Paris 30 days 4,90 pln 0%


Jak rozliczamy opłaty związane ze zwrotami

Jak Potrącamy Opłaty za Zwroty Towarów

Jeśli aktywujemy zwroty na Twoim koncie, dla części marek, które oferują możliwość zwrotów, doliczymy z góry prowizję. W takim przypadku możesz zwracać produkty bez dodatkowych opłat. Jest to forma ubezpieczenia od zwrotów, zapewniająca wygodę i przewidywalność kosztów. Dla innych marek, zamiast prowizji płatnej z góry, obowiązują opłaty pobierane od każdego przyjętego zwrotu. Na przykład, jeśli kupisz produkt za 50 euro, a opłata za zwrot wynosi 2 euro, to na Twoje konto w Matterhorn zostanie zwrócone 48 euro.

Terminy zwrotów

Termin zwracania towaru

Musimy otrzymać Twój zwrot w określonym czasie od momentu wysłania towaru do Ciebie lub Twojego klienta. Czas na dokonanie zwrotu zależy od poszczególnych marek. Po upływie tego terminu zwrot nie może zostać przyjęty, a towar staje się Twoją własnością. Może on zostać odesłany do Ciebie lub na adres Twojego klienta – koszt odesłania zgodnie z naszym cennikiem wysyłek.

Stan zwracanego produktu

W jakim stanie muszą być produkty

Abyśmy mogli przyjąć zwrot towaru, nie może on nosić śladów używania ani uszkodzeń i powinien być spakowany możliwie tak, jak został dostarczony. Produkty zabrudzone lub z wyczuwalnym zapachem noszenia nie będą przyjmowane. W takim przypadku zostaną odesłane do Ciebie lub na adres Twojego klienta. Koszt odesłania towaru zostanie naliczony zgodnie z naszym standardowym cennikiem dostaw.

Otrzymasz powiadomienie, gdy tylko odbierzemy zwrot, informujące o tym, czy stan produktu jest odpowiedni, abyś w razie potrzeby mógł szybko powiadomić swojego klienta o sytuacji.

Krok po kroku

Jak wygląda cała procedura zwrotu?

Jeżeli sam odsyłasz nam towar:
  • Zadeklaruj w panelu administracyjnym zwrot produktu; wyszukasz go łatwo, używając wyszukiwarki pozycji. Jeżeli nie możesz odnaleźć pozycji do zwrotu lub nie ma przycisku "Deklaruj zwrot", to oznacza, że produktu nie możesz zwrócić.
  • Po zadeklarowaniu zwrotów wydrukuj raport dla bieżącego dnia – ten raport umieść w paczce ze zwracanymi produktami i odeślij na nasz adres.
  • Kiedy otrzymamy Twoje zwroty, poinformujemy Cię mailowo o każdej zmianie statusu każdego produktu.
  • Jeżeli produkt zostanie odrzucony na którymś z etapów, poinformujemy Cię o tym i odłożymy produkt do odesłania do Ciebie.
  • Jeżeli produkt zostanie przyjęty, to na koniec korygujemy fakturę VAT oraz Twoje pierwotne zamówienie. Doliczymy również ewentualną opłatę za zwrot, którą rozliczymy na koniec miesiąca.
  • Od tego momentu Twój bilans w hurtowni zwiększy się o wartość zwróconych produktów pomniejszoną o opłatę za zwroty. Możesz swoją nadpłatę wykorzystać do kolejnych zamówień lub poprosić o wypłacenie środków.
Jeżeli towar odsyła Twój klient:
  • Na formularzu zwrotu dla klienta umieść nasz numer zamówienia; to ułatwi nam jego odszukanie. Poproś również o wysłanie paczki na nasz adres.
  • Kiedy otrzymamy zwrot od Twojego klienta, otrzymasz powiadomienie mailem o tym, czy przyjęliśmy, czy odrzuciliśmy zwrot. Jest to sygnał dla Ciebie, że Twój klient odesłał towar. Powinieneś się z nim niezależnie rozliczyć.
  • Jeżeli produkt zostanie odrzucony na którymś z etapów, poinformujemy Cię o tym i odłożymy produkt do odesłania do Ciebie.
  • Jeżeli produkt zostanie przyjęty, to na koniec korygujemy fakturę VAT oraz Twoje pierwotne zamówienie. Doliczymy również ewentualną opłatę za zwrot, którą rozliczymy na koniec miesiąca.
  • Od tego momentu Twój bilans w hurtowni zwiększy się o wartość zwróconych produktów pomniejszoną o opłatę za zwroty. Możesz swoją nadpłatę wykorzystać do kolejnych zamówień lub poprosić o wypłacenie środków.


Kto odsyła zwrot

Czy klient może odesłać produkt bezpośrednio do Matterhorn?

Tak, możemy przyjmować paczki bezpośrednio od Twoich klientów. Wtedy wstępną ocenę produktów bierzemy na siebie. Konieczne jest jednak, aby w paczce klient podał numer zamówienia z hurtowni Matterhorn. Udostępnij ten numer klientowi w formularzu zwrotu. Dzięki temu szybko zidentyfikujemy produkt. O tym, że odebraliśmy zwrot od Twojego klienta oraz o jego przyjęciu do dalszej procedury lub odrzuceniu, poinformujemy Cię mailowo, abyś miał wgląd, które zamówienia zostały zwrócone.

Co, kiedy Matterhorn odrzuci zwrot?

W przypadku odrzucenia zwrotu poprosimy Cię o informację, co mamy zrobić ze zwróconym towarem, który nie może być refundowany. Możemy nie przyjąć zwrotu, jeśli:
  • produkt nie spełnia warunków zwrotu (np. minął maksymalny czas na zwrot, produkt nie jest objęty zwrotami),
  • produkt nosi ślady użytkowania lub jest zniszczony
W takich sytuacjach informujemy Cię od razu o statusie produktu i prosimy o informację, czy produkt ma być zwrócony do Ciebie, czy wysłany ponownie do sklepu. W przypadku każdej wysyłki doliczone zostaną koszty zgodnie z naszym cennikiem dostaw. Paczki ze zwrotami na Twój adres możemy wysyłać co jakiś czas zbiorczo.

Najczęstsze pytania dotyczace zwrotów

Jak wygląda cała procedura zwrotu?

Na jaki adres zwracane są produkty?

Zwroty muszą być dostarczone na koszt zwracającego na adres:

Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Czy dodajemy etykietę zwrotną do paczki?

Nie umieszczamy etykiety zwrotnej do paczek. Produkty muszą zostać do nas odesłane na własny koszt.

Jak sprawdzić, czy mogę zwrócić towar?

Deklarując zwrot towaru w panelu administracyjnym, jednocześnie sprawdzisz, czy produkt, który chcesz zwrócić, może być zwrócony.

Co zamieścić w paczce ze zwracanym towarem?

Jeżeli to Ty wysyłasz nam towar, zadeklaruj wpierw zwroty w panelu klienta w hurtowni Matterhorn, a następnie wydrukuj raport dla zwracanych produktów. Pozwoli to na szybką identyfikację towaru.

Jak traktowany jest zwrot z powodu nieodebrania paczki przez klienta?

Zamówienia opłacone i wysłane traktujemy jako towar sprzedany. Dlatego, kiedy klient z jakiegoś powodu nie odebrał paczki i wróciła ona do Matterhorn, możemy potraktować takie zamówienie automatycznie jako zwrot towaru z potrąceniem opłat z tym związanych. Jeżeli produkt nie może być objęty zwrotem, możemy go wysłać do klienta ponownie lub odesłać na Twój adres firmowy. Koszt dostawy naliczamy według naszego cennika, jak za najtańszą możliwą paczkę do kraju docelowego. Zwrot nieodebranej paczki obciąża Matterhorn dodatkowymi kosztami. Jeżeli zwrot nie był wynikiem pomylenia adresu po naszej stronie, to obciążony zostaniesz kosztami zwrotu w wysokości 5 euro za paczkę. Opłata ta jest rozliczana raz w miesiącu wraz z opłatami z tytułu zwrotów itp.

Rozwiń swój biznes na skalę międzynarodową

Ułatw sobie globalną wysyłkę z Matterhorn! Nasza platforma obsługuje katalogi nawet w 14 językach, dzięki czemu możesz dotrzeć do klientów na całym świecie. Pozwól nam zająć się wszystkim i zaufaj, że paczka trafi szybko i bezpiecznie do klienta końcowego.

Dropshipping do Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Danii, Portugalii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i wielu innych krajów na całym świecie!