Najważniejsze działy pomoc w Matterhorn:

Polityka zwrotów towarów w Mattehorn

Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzają nas Państwo, współpracując z hurtownią Matterhorn. Naszym priorytetem jest satysfakcja naszych klientów, dlatego oferujemy możliwość zwrotu produktów dla wybranych marek. Zanim przystąpicie Państwo do dokonania zwrotu, serdecznie zachęcamy do dokładnego zapoznania się z naszą polityką zwrotów.
Należy pamiętać, że usługa zwrotów jest dostępna wyłącznie dla określonych marek i musi być aktywowana na Państwa koncie klienta. Prosimy o upewnienie się, że warunki zwrotów zostały spełnione, aby proces ten przebiegł sprawnie i bezproblemowo. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w pełnej wersji naszej polityki zwrotów.

Chcesz mieć możliwość zwracania produktów? Przeczytaj uważnie poniższe zasady.

Zasady zwrotów towarów w Matterhorn

Zwroty towarów

Nowa Usługa Zwrotów w Matterhorn

W Matterhorn oferujemy możliwość zwrotów dla wybranych marek, jako dodatkowo płatną usługę. Lista marek, dla których dostępne są zwroty, oraz szczegółowe warunki zwrotów są widoczne poniżej. Aby skorzystać z tej usługi, musimy ją aktywować na Twoim koncie. Po aktywacji będziesz mógł zwracać produkty zamówione w Matterhorn od dnia włączenia usługi.

Zwroty należy kierowa na adres:
Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Warunki zwrotów dla poszczególnych marek

Marka Czas na zwrot Opłata za zwrot 1 szt. towaru Płatność z góry podczas zakupu Maksymalny czas trwania
Ava 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Gaia 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Madora 45 days 0,00 pln 6% 45 days
DKaren 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Wolbar 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Obsessive 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Livia Corsetti Fashion 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Irall 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Eldar 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Etna 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Lorin 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Anais 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Nife 30 days 8,90 pln 0% 45 days
Nipplex 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Julimex 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Figl 90 days 4,90 pln 0% 45 days
L&L collection 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Marko 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Gorsenia Lingerie 45 days 0,00 pln 6% 45 days
IVON 30 days 4,90 pln 0% 45 days
awama 40 days 11,90 pln 0% 45 days
Babell 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Babella 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Donna 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Esotiq 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Henderson 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Moe 40 days 9,90 pln 0% 45 days
Cornette 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Katrus 90 days 4,90 pln 0% 45 days
Rue Paris 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Infinite You 60 days 11,90 pln 0% 45 days
M-Max 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Ewlon 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Demi Saison 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Inello 60 days 4,90 pln 0% 45 days
Gabidar 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Angels Never Sin 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Numoco 45 days 12,90 pln 0% 45 days
Sensis 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Ewana 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Venaton 90 days 4,90 pln 0% 45 days
Dorota 45 days 0,00 pln 6% 45 days
PeeKaBoo 30 days 4,90 pln 0% 45 days
BeWear 40 days 9,90 pln 0% 45 days
Taro 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Julimex Lingerie 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Art of polo 45 days 0,00 pln 6% 45 days
De Lafense 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Dorota 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Stylove 40 days 9,90 pln 0% 45 days
Lenitif 90 days 4,90 pln 0% 45 days
Julimex Shapewear 45 days 0,00 pln 6% 45 days
BE Knit 45 days 9,90 pln 0% 45 days
Aruelle 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Atlantic 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Makover 40 days 9,90 pln 0% 45 days
Alpha Male 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Merribel 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Lapinee 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Vittoria Ventini 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Momenti Per Me 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Och Bella 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Relevance 45 days 14,90 pln 0% 45 days
By Sally Fashion 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Italy Moda 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Ex Moda 45 days 14,90 pln 0% 45 days
NM 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Yups 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Numero 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Lakerta 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Rue Paris 45 days 14,90 pln 0% 45 days
AT 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Pole&Pole 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Fame 45 days 14,90 pln 0% 45 days
BFG 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Sublevel 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Fancy 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Xsapienza 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Stitch&Soul 45 days 14,90 pln 0% 45 days
T!SSI 45 days 0,00 pln 6% 45 days
EM 45 days 14,90 pln 0% 45 days
MBM 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Steven 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Coco Angelo 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Factory Price 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Badu 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Calben 45 days 14,90 pln 0% 45 days
PRIMO 30 days 10,90 pln 0% 45 days
Badustore 45 days 14,90 pln 0% 45 days
Cana 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Bella Misteria 45 days 0,00 pln 6% 45 days
Ax Paris 30 days 4,90 pln 0% 45 days


Marki, które NIE są objęte usługą zwrotów.

Marka
Axami
Mat
Alles
Mewa
Italian Fashion
Passion
Gorteks
Kostar
Mitex
Gabriella
Lupo Line
Vena
MKM
4F
Gatta
Makadamia
YourNewStyle
Tessita
Piccolo Meva
Kamea
Jarpol
Vestiva
Rossli
Moraj
Zoki
Kalimo
Cabba
Numinou
Bas Bleu
Fiore
Unikat
Greenpoint
Roksana
Morimia
Luna
Dn-nightwear
Jersa
MissO
Betina
Enfin
Key
Pierre Cardin
Wadima
SoftLine Collection
Leinle
Annes
Bicotone
Verosoft
Barontex
Hajdan
La Aurora
Amour
Hot in here
Fresh Made
Karko
Doctor Nap
Roco Fashion
Galanter
More
Step in style
By o la la
LeMonada
Teyli
Fasardi
Miss City Official
Marselini
Sempre
Kesi
Yolo Look


Jak rozliczamy opłaty związane ze zwrotami

Jak Potrącamy Opłaty za Zwroty Towarów

Jeśli aktywujemy zwroty na Twoim koncie, dla części marek, które oferują możliwość zwrotów, doliczymy z góry prowizję. W takim przypadku możesz zwracać produkty bez dodatkowych opłat. Jest to forma ubezpieczenia od zwrotów, zapewniająca wygodę i przewidywalność kosztów. Dla innych marek, zamiast prowizji płatnej z góry, obowiązują opłaty pobierane od każdego przyjętego zwrotu. Na przykład, jeśli kupisz produkt za 50 euro, a opłata za zwrot wynosi 2 euro, to na Twoje konto w Matterhorn zostanie zwrócone 48 euro.

Terminy zwrotów

Termin zwracania towaru

Musimy otrzymać Twój zwrot w określonym czasie od momentu wysłania towaru do Ciebie lub Twojego klienta. Czas na dokonanie zwrotu zależy od poszczególnych marek. Po upływie tego terminu zwrot nie może zostać przyjęty, a towar staje się Twoją własnością. Może on zostać odesłany do Ciebie lub na adres Twojego klienta – koszt odesłania zgodnie z naszym cennikiem wysyłek.

Stan zwracanego produktu

W jakim stanie muszą być produkty

Abyśmy mogli przyjąć zwrot towaru, nie może on nosić śladów używania ani uszkodzeń i powinien być spakowany możliwie tak, jak został dostarczony. Produkty zabrudzone lub z wyczuwalnym zapachem noszenia nie będą przyjmowane. W takim przypadku zostaną odesłane do Ciebie lub na adres Twojego klienta. Koszt odesłania towaru zostanie naliczony zgodnie z naszym standardowym cennikiem dostaw.

Otrzymasz powiadomienie, gdy tylko odbierzemy zwrot, informujące o tym, czy stan produktu jest odpowiedni, abyś w razie potrzeby mógł szybko powiadomić swojego klienta o sytuacji.

Krok po kroku

Jak wygląda cała procedura zwrotu?

Jeżeli sam odsyłasz nam towar:
  • Zadeklaruj w panelu administracyjnym zwrot produktu; wyszukasz go łatwo, używając wyszukiwarki pozycji. Jeżeli nie możesz odnaleźć pozycji do zwrotu lub nie ma przycisku "Deklaruj zwrot", to oznacza, że produktu nie możesz zwrócić.
  • Po zadeklarowaniu zwrotów wydrukuj raport dla bieżącego dnia – ten raport umieść w paczce ze zwracanymi produktami i odeślij na nasz adres.
  • Kiedy otrzymamy Twoje zwroty, poinformujemy Cię mailowo o każdej zmianie statusu każdego produktu.
  • Jeżeli produkt zostanie odrzucony na którymś z etapów, poinformujemy Cię o tym i odłożymy produkt do odesłania do Ciebie.
  • Jeżeli produkt zostanie przyjęty, to na koniec korygujemy fakturę VAT oraz Twoje pierwotne zamówienie. Doliczymy również ewentualną opłatę za zwrot, którą rozliczymy na koniec miesiąca.
  • Od tego momentu Twój bilans w hurtowni zwiększy się o wartość zwróconych produktów pomniejszoną o opłatę za zwroty. Możesz swoją nadpłatę wykorzystać do kolejnych zamówień lub poprosić o wypłacenie środków.
Jeżeli towar odsyła Twój klient:
  • Na formularzu zwrotu dla klienta umieść nasz numer zamówienia; to ułatwi nam jego odszukanie. Poproś również o wysłanie paczki na nasz adres.
  • Kiedy otrzymamy zwrot od Twojego klienta, otrzymasz powiadomienie mailem o tym, czy przyjęliśmy, czy odrzuciliśmy zwrot. Jest to sygnał dla Ciebie, że Twój klient odesłał towar. Powinieneś się z nim niezależnie rozliczyć.
  • Jeżeli produkt zostanie odrzucony na którymś z etapów, poinformujemy Cię o tym i odłożymy produkt do odesłania do Ciebie.
  • Jeżeli produkt zostanie przyjęty, to na koniec korygujemy fakturę VAT oraz Twoje pierwotne zamówienie. Doliczymy również ewentualną opłatę za zwrot, którą rozliczymy na koniec miesiąca.
  • Od tego momentu Twój bilans w hurtowni zwiększy się o wartość zwróconych produktów pomniejszoną o opłatę za zwroty. Możesz swoją nadpłatę wykorzystać do kolejnych zamówień lub poprosić o wypłacenie środków.


Kto odsyła zwrot

Czy klient może odesłać produkt bezpośrednio do Matterhorn?

Tak, możemy przyjmować paczki bezpośrednio od Twoich klientów. Wtedy wstępną ocenę produktów bierzemy na siebie. Konieczne jest jednak, aby w paczce klient podał numer zamówienia z hurtowni Matterhorn. Udostępnij ten numer klientowi w formularzu zwrotu. Dzięki temu szybko zidentyfikujemy produkt. O tym, że odebraliśmy zwrot od Twojego klienta oraz o jego przyjęciu do dalszej procedury lub odrzuceniu, poinformujemy Cię mailowo, abyś miał wgląd, które zamówienia zostały zwrócone.

Co, kiedy Matterhorn odrzuci zwrot?

W przypadku odrzucenia zwrotu poprosimy Cię o informację, co mamy zrobić ze zwróconym towarem, który nie może być refundowany. Możemy nie przyjąć zwrotu, jeśli:
  • produkt nie spełnia warunków zwrotu (np. minął maksymalny czas na zwrot, produkt nie jest objęty zwrotami),
  • produkt nosi ślady użytkowania lub jest zniszczony
W takich sytuacjach informujemy Cię od razu o statusie produktu i prosimy o informację, czy produkt ma być zwrócony do Ciebie, czy wysłany ponownie do sklepu. W przypadku każdej wysyłki doliczone zostaną koszty zgodnie z naszym cennikiem dostaw. Paczki ze zwrotami na Twój adres możemy wysyłać co jakiś czas zbiorczo.

Najczęstsze pytania dotyczace zwrotów

Jak wygląda cała procedura zwrotu?

Na jaki adres zwracane są produkty?

Zwroty muszą być dostarczone na koszt zwracającego na adres:

Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Czy dodajemy etykietę zwrotną do paczki?

Nie umieszczamy etykiety zwrotnej do paczek. Produkty muszą zostać do nas odesłane na własny koszt.

Jak sprawdzić, czy mogę zwrócić towar?

Deklarując zwrot towaru w panelu administracyjnym, jednocześnie sprawdzisz, czy produkt, który chcesz zwrócić, może być zwrócony.

Co zamieścić w paczce ze zwracanym towarem?

Jeżeli to Ty wysyłasz nam towar, zadeklaruj wpierw zwroty w panelu klienta w hurtowni Matterhorn, a następnie wydrukuj raport dla zwracanych produktów. Pozwoli to na szybką identyfikację towaru.

Jak traktowany jest zwrot z powodu nieodebrania paczki przez klienta?

Zamówienia opłacone i wysłane traktujemy jako towar sprzedany. Dlatego, kiedy klient z jakiegoś powodu nie odebrał paczki i wróciła ona do Matterhorn, możemy potraktować takie zamówienie automatycznie jako zwrot towaru z potrąceniem opłat z tym związanych. Jeżeli produkt nie może być objęty zwrotem, możemy go wysłać do klienta ponownie lub odesłać na Twój adres firmowy. Koszt dostawy naliczamy według naszego cennika, jak za najtańszą możliwą paczkę do kraju docelowego. Zwrot nieodebranej paczki obciąża Matterhorn dodatkowymi kosztami. Jeżeli zwrot nie był wynikiem pomylenia adresu po naszej stronie, to obciążony zostaniesz kosztami zwrotu w wysokości 5 euro za paczkę. Opłata ta jest rozliczana raz w miesiącu wraz z opłatami z tytułu zwrotów itp.

Kiedy otrzymam zwrot środków?

Czas rozliczenia środków jest różny dla poszczególnych marek i znjadziesz go w tabeli z warunkami zwrotów. Liczony jest od momentu przyjęcia przez nas zwrotu do realizacji (kiedy odbierzemy paczkę ze zwracanym towarem).

Rozwiń swój biznes na skalę międzynarodową

Ułatw sobie globalną wysyłkę z Matterhorn! Nasza platforma obsługuje katalogi nawet w 14 językach, dzięki czemu możesz dotrzeć do klientów na całym świecie. Pozwól nam zająć się wszystkim i zaufaj, że paczka trafi szybko i bezpiecznie do klienta końcowego.

Dropshipping do Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Danii, Portugalii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i wielu innych krajów na całym świecie!